R.FRANZ: Πρώην μέλος του Κυβερνώντος Σώματος των "Μαρτύρων του Ιεχωβά"

R.FRANZ: Πρώην μέλος του Κυβερνώντος Σώματος των "Μαρτύρων του Ιεχωβά"

ΚΡΙΣΗ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗΣ

Κατεβαστε τα αρχεια μας!

Κατεβαστε τα αρχεια μας!

H ψευδοπροφητεία της Σκοπιάς για το 1914 χωρίς λόγια (δικά μας!)

H ψευδοπροφητεία της Σκοπιάς για το 1914 χωρίς λόγια (δικά μας!)

«Ξύπνα!» της 8ης Οκτωβρίου 1968 (σελ. 13, 14):

«Ξύπνα!» της 8ης Οκτωβρίου 1968 (σελ. 13, 14):

Η δήλωση ...περί της γενιάς του 1914 μέχρι τις 22 Οκτωβρίου 1995!

Η δήλωση ...περί της γενιάς του 1914 μέχρι τις 22 Οκτωβρίου 1995!

Στο τεύχος της 8ης Νοεμβρίου 1995, η δήλωση είχε αλλάξει κι έγραφε:

Στο τεύχος της 8ης Νοεμβρίου 1995, η δήλωση είχε αλλάξει κι έγραφε:

Η Σκοπιά της 1ης Μαΐου 1999 (σελ. 13) λέει:

Η Σκοπιά της 1ης Μαΐου 1999 (σελ. 13) λέει:

Στο άρθρο «ψεύτικες προβλέψεις ή αληθής προφητεία», «Ξύπνα!» της 22ας Ιουνίου 1995, σελ 9:

Στο άρθρο «ψεύτικες προβλέψεις ή αληθής προφητεία»,  «Ξύπνα!» της 22ας Ιουνίου 1995, σελ 9:

«Σκοπιά» της 1ης Νοεμβρίου 1995, σελ. 17 και 18:

«Σκοπιά» της 1ης Νοεμβρίου 1995, σελ. 17 και 18:

Γιατί οι Μάρτυρες τού Ιεχωβά πιστεύουν ότι έχουν την αληθινή θρησκεία; 1ο Μέρος

Saturday, November 13, 2010

Μια υποθετική συζήτηση, που διεισδύει στη "λογική" τών Μαρτύρων τού Ιεχωβά και ανατρέπει τα αστήρικτα δεδομένα τους

Η συζήτηση τού παρόντος άρθρου, αν και φανταστική, δεν είναι διόλου υποθετική ή ψεύτικη. Είναι μια συζήτηση που προτείνεται από τον γράφοντα, σε συζητήσεις με Μάρτυρες τού Ιεχωβά, και σκοπό έχει να τους λογικεύσει, και να τους βοηθήσει να κατανοήσουν το αστήρικτο τών βεβαιοτήτων τους.

Ως πρώην Μάρτυρας τού Ιεχωβά, γνωρίζω καλά πώς σκέπτονται και τι θα μπορούσε να κλονίσει τις βεβαιότητες τών λογικότερων από αυτούς (γιατί δυστυχώς η λογική στην οργάνωση αυτή είναι είδος εν ανεπαρκεία). Εάν λοιπόν συναντήσετε κάποιον Μάρτυρα τού Ιεχωβά που διαθέτει στοιχειώδη λογική, και στοιχειώδη εντιμότητα, το πιθανότερο είναι ότι μέσω τής ακόλουθης συζήτησης, θα του δώσετε μια άκρη για να αρχίσει να σκέπτεται, και να αμφισβητεί κάποιες αστήρικτες βεβαιότητές του. Δεν έχει σημασία αν θα ανταποκριθεί άμεσα, ή αν θα χρειασθεί χρόνο. Σημασία έχει να γίνει αυτή η σπορά λογικής και αληθείας, και ο Θεός θα τον βοηθήσει και θα τον ευλογήσει κατά την προαίρεσή του.

Στην ακόλουθη φανταστική συζήτηση, εγώ ο ίδιος θα θέτω τις ερωτήσεις, ως Ορθόδοξος Χριστιανός, αλλά επίσης, εγώ ο ίδιος θα απαντώ, όπως θα απαντούσα, αν ήμουν ακόμα Μάρτυρας τού Ιεχωβά, και μου τίθεντο οι ερωτήσεις αυτές. Τότε, αν και σε αίρεση, θυμάμαι ότι δεν αρνιόμουν κάτι λογικό, ούτε χρησιμοποιούσα ανέντιμες μεθόδους στις συζητήσεις μου. (Γι' αυτό και με τη βοήθεια τού Θεού ελευθερώθηκα από την αίρεση αυτή). Το ίδιο θα εφαρμοσθεί και στο ακόλουθο άρθρο, καθώς ως Ορθόδοξος Χριστιανός θα θέτω ερωτήσεις, αλλά και ως πρώην Μάρτυρας θα υπεραμύνομαι με ειλικρίνεια τής οργάνωσης, πάντοτε όμως στα πλαίσια τής αλήθειας και τής λογικής. Συνθήκη που οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια στην αναίρεση τών ψευδών δεδομένων αυτής της θρησκείας, περί "αληθείας".

1. Μια φιλική προσέγγιση

Μάρτυρας τού Ιεχωβά: Καλημέρα σας! Σήμερα μοιράζουμε στην περιοχή σας το περιοδικό αυτό, που περιέχει ένα επίκαιρο θέμα, για τα πρωτοφανή δεινά που μαστίζουν τον σύγχρονο κόσμο. Πιστεύουμε ότι θα το βρείτε ενδιαφέρον. Είναι τών εκδόσεων τών Μαρτύρων τού Ιεχωβά, και έχει το θέμα...

Ορθόδοξος: Καλημέρα φίλε μου! Χαίρομαι όταν συναντάω ανθρώπους που δαπανούν το χρόνο τους σε τόσο σημαντικά θέματα, όπως είναι η σχέση μας με τον Θεό. Και ελπίζω με την ευκαιρία τής συνάντησής μας αυτής, να έχεις το χρόνο να καθίσουμε κάπου και να μου λύσεις κάποιες απορίες που έχω για τη θρησκεία τών Μαρτύρων τού Ιεχωβά.

Μάρτυρας τού Ιεχωβά: Ναι, έχω λίγο χρόνο στη διάθεσή μου. Έχετε ξανασυζητήσει με Μάρτυρες τού Ιεχωβά; Είσαστε Ορθόδοξος;

Ορθόδοξος: Ναι. Είμαι Χριστιανός Ορθόδοξος. Και αρκετές φορές έχω ξανασυζητήσει. Αλλά δεν βρήκα πειστικές απαντήσεις σε κάποια ερωτήματα που μου δημιουργήθηκαν για τη θρησκεία σας. Και θέλω να ελπίζω ότι ίσως εσύ θα μπορούσες να μου πεις κάτι περισσότερο...

Μάρτυρας τού Ιεχωβά: Με ποιους έχεις συζητήσει και δεν σε βοήθησαν; Είναι από εδώ;

Ορθόδοξος: Με πολλούς, από πολλές περιοχές. Δεν έχει σημασία. Σημασία έχει ότι τώρα θα μπορούσες ίσως εσύ να μου δώσει αυτές τις απαντήσεις. Γιατί αφού βγαίνεις να κηρύξεις, σημαίνει ότι έχεις και τη δυνατότητα να δώσεις κάποιες απαντήσεις σε ερωτήσεις που θα προκύψουν.

Μάρτυρας τού Ιεχωβά: Ευχαρίστως, ελπίζω να μη σε απογοητεύσω. Ποια είναι η απορία σας;

2. Οι λόγοι που ένας Μάρτυρας τού Ιεχωβά πιστεύει ότι έχει την αληθινή θρησκεία

Ορθόδοξος: Το ερώτημά μου είναι κατ' αρχήν πολύ απλό. Αλλά πριν σε ρωτήσω, θέλω να σε ρωτήσω κάτι άλλο: "Πιστεύεις ότι οι Μάρτυρες τού Ιεχωβά είναι η μοναδική αληθινή θρησκεία που υπάρχει σήμερα;" Φαντάζομαι ότι η απάντησή σου σε αυτό θα είναι θετική, ώστε να προχωρήσω στο ερώτημά μου.

Μάρτυρας τού Ιεχωβά: Ναι, φυσικά! Διαφορετικά δεν θα ήμουν τώρα εδώ για να κηρύξω τη θρησκεία μου!

Ορθόδοξος: Πολύ ωραία! Άρα, μπορώ τώρα να διατυπώσω κι εγώ το βασικό μου ερώτημα: "Τι σε κάνει να πιστεύεις, ότι σήμερα υπάρχει μία μόνο αληθινή θρησκεία, και ότι αυτή είναι η δική σου;"

Μάρτυρας τού Ιεχωβά: Χαίρομαι που μου κάνεις αυτό το ερώτημα. Περίμενα κάτι πιο δύσκολο! Αυτό είναι πολύ απλό, και είμαι σίγουρος ότι θα πάρεις ικανοποιητικές απαντήσεις, γιατί είμαστε η μοναδική οργάνωση στον κόσμο, που μπορούμε να δώσουμε τεκμηριωμένα θετική απάντηση σε αυτό το ερώτημα.

Ορθόδοξος: Σε ακούω λοιπόν!

Μάρτυρας τού Ιεχωβά: Κατ' αρχήν,

α) είμαστε η μοναδική οργάνωση στον κόσμο, που μπορεί να αποδείξει όλα όσα πιστεύει μέσα από την Αγία Γραφή. Επίσης,

β) ξεχωρίζουμε από τις άλλες θρησκείες για την ποιότητα τών ανθρώπων μας. Γιατί έχουμε τόση καθαρότητα στην οργάνωσή μας, που δεν θα βρεις πουθενά αλλού. Αυτές είναι οι δύο βασικές αποδείξεις. Από εκεί και πέρα, θα μπορούσα να σου αναφέρω και πολλές άλλες, εξ ίσου σημαντικές όμως, όπως:

γ) Είμαστε η μοναδική οργάνωση που ονομάζεται με το όνομα τού Θεού "Ιεχωβά", όταν όλες οι άλλες το αποκρύπτουν.

δ) Είμαστε η μοναδική οργάνωση που αν μελετήσεις την Αγία Γραφή, θα διαπιστώσεις ότι εκπληρώνουμε με ακρίβεια ένα σωρό προφητείες που δόθηκαν για εμάς από τον Ιησού Χριστό αλλά και από τους αρχαιότερους προφήτες,

ε) αλλά και είμαστε αυτοί που εκπληρώνουμε το χωρίο Ματθαίος 24/κδ: 14, το οποίο προφήτευσε ότι πριν έλθει το τέλος, θα γινόταν παγκοσμίως ένα τέτοιο κήρυγμα, σαν αυτό που κάνουμε σήμερα μόνο εμείς στον κόσμο.

στ) Και ακόμα είμαστε και η μοναδική θρησκεία που διακρατεί παγκοσμίως ουδετερότητα και απέχει από το δαιμονοκρατούμενο παγκόσμιο σύστημα, αμέτοχοι στους πολέμους και στα πολιτικά εγκλήματα που γίνονται σήμερα στον κόσμο.

ζ). Και τέλος, είμαστε οι μοναδικοί που αντιληφθήκαμε την αόρατη Β΄ Παρουσία τού Χριστού το 1914, και που από τότε κηρύττουμε μόνο εμείς αυτή την αλήθεια παγκοσμίως, για τον Βασιλέα Χριστό και τους σκοπούς του.

Σίγουρα αν σκεφθώ θα θυμηθώ και άλλους λόγους, αλλά νομίζω ότι αυτοί οι 7 λόγοι (αριθμός πληρότητας), είναι αρκετοί! Λοιπόν; Σου έλυσα την απορία;

3. Διαφορετικές προϋποθέσεις για το ποια είναι η αληθινή Εκκλησία

Ορθόδοξος: Πολύ ωραία! Θα ήθελα όμως να δούμε λίγο βαθύτερα το ερώτημά μου, γιατί φοβάμαι ότι δεν αποτελούν οι λόγοι που μου εξέθεσες, επαρκείς αποδείξεις για το ερώτημα που έθεσα. Και πράγματι, σημείωσα όπως είδες προσεκτικά τους 7 λόγους που μου ανέφερες, και σε διαβεβαιώ ότι θα δούμε τους λόγους αυτούς έναν - έναν, αλλά αργότερα. Τώρα θέλω πρώτα να δούμε λίγο βαθύτερα το ερώτημα που σου έθεσα:

"Γιατί πιστεύεις ότι ΠΡΕΠΕΙ να υπάρχει σήμερα μία αληθινή θρησκεία, μεταξύ τών χιλιάδων θρησκειών που υπάρχουν;"

Γιατί το να συζητάμε "ποια είναι η αληθινή θρησκεία", ΠΡΟΫΠΟΘΕΤΕΙ ότι θα πρέπει να δώσουμε μια απάντηση σε αυτό το κάπως βαθύτερο ερώτημα. Γιατί δηλαδή πρέπει να λάβουμε ως δεδομένο, το ότι υπάρχει σήμερα μια αληθινή θρησκεία; Δεν συμφωνείς ότι πρέπει να δούμε πρώτα αυτό το ερώτημα;

Μάρτυρας τού Ιεχωβά: Με ξαφνιάζει το ερώτημά σου αυτό, γιατί απ' ό,τι θυμάμαι, όταν σε ρώτησα, μου είπες ότι είσαι Ορθόδοξος Χριστιανός. Υποτίθεται ότι κι εσείς οι Ορθόδοξοι πιστεύετε ότι υπάρχει μία μόνο αληθινή θρησκεία, και ότι είναι η δική σας. Και γνωρίζοντας ότι αυτό πιστεύετε, ξεκίνησα από την κοινή βάση που έχουμε, στο ότι δηλαδή θεωρούμε δεδομένο το ότι υπάρχει μία αληθινή θρησκεία. Γιατί σε μια συζήτηση πρέπει να ξεκινάμε από την κοινή μας βάση, και πάνω σε αυτή να οικοδομήσουμε τα συμπεράσματά μας. Εκτός αν εσύ δεν πιστεύεις ότι έχετε οι Ορθόδοξοι την μόνη αληθινή θρησκεία!

Ορθόδοξος: Και βέβαια πιστεύω ότι η μόνη αληθινή λατρεία είναι η λατρεία τής Ορθοδοξίας και βέβαια πιστεύω ότι δεν υπάρχει άλλη Εκκλησία τού Κυρίου Ιησού Χριστού, εκτός από την Ορθόδοξη. Όμως πρέπει να ξέρεις, ότι αυτό δεν αποτελεί κοινή μας βάση, έστω και αν σε αυτό συμφωνούμε, δηλαδή στο ότι υπάρχει μόνο μία αληθινή Εκκλησία. Και ο λόγος που το λέω αυτό, είναι ότι εμείς έχουμε πολύ διαφορετικές προϋποθέσεις από εσάς, για τα χαρακτηριστικά που έχει η αληθινή Εκκλησία. Εμείς βασίζουμε αυτή την πεποίθησή μας, σε αρκετά διαφορετικούς λόγους, από αυτούς τους 7 που μου ανέφερες πριν. Συνεπώς, αφού δεν βασίζουμε την κοινή πεποίθησή μας περί "μίας μόνο αληθινής Εκκλησίας" στους ίδιους λόγους, πρέπει κατ' ανάγκην να δούμε κατά πόσον στέκει αυτή η πεποίθηση, ξεχωριστά για τον καθένα από εμάς. Πρέπει δηλαδή να μου αιτιολογήσεις ολόκληρη τη λογική, βάσει τής οποίας φθάνεις στο συμπέρασμα ότι υπάρχει "μία μόνο αληθινή Εκκλησία", και να δούμε αν αυτή η λογική στέκει, ή αν περιέχει λογικά άλματα. Ομοίως, θα κάνω κι εγώ το ίδιο αργότερα, για να στηρίξω τη δική μου πεποίθηση.

Μάρτυρας τού Ιεχωβά: Δηλαδή, εσείς τι αποδείξεις έχετε για το ότι είσαστε η αληθινή θρησκεία;

Ορθόδοξος: Επειδή ακριβώς, όπως σου είπα, οι δικοί μας λόγοι είναι πολύ διαφορετικοί από τους δικούς σας, αν τους ανέλυα αυτή τη στιγμή, όχι μόνο δεν θα τους κατανοούσες σε βάθος, αλλά θα ξεφεύγαμε από το θέμα μας, που είναι να λύσεις τις δικές μου απορίες επί τής δικής σου πίστης. Γι' αυτό, θα ήθελα να ασχοληθούμε ειδικά με τα ερωτήματά μου για τη δική σας πίστη χωρίς να επεκταθούμε στις δικές μας προϋποθέσεις τής αληθινής Εκκλησίας. Και όταν ολοκληρώσουμε αυτή τη συζήτηση, (έστω και αν χρειασθεί να ξανασυναντηθούμε, αν δεν έχεις αντίρρηση), εάν οι δικοί σου λόγοι είναι επαρκείς και τεκμηριωμένοι, τότε ήδη οι δικοί μου λόγοι θα έχουν ήδη αυτόματα αναιρεθεί. Εάν όμως οι δικοί σου λόγοι αποδειχθούν ανεπαρκείς, τότε θα είσαι σε θέση να προσέξεις καλύτερα, και βαθύτερα, τους δικούς μου λόγους, και να τους κρίνεις ανάλογα.

Μάρτυρας τού Ιεχωβά: Κατάλαβα, και συμφωνώ, και είμαι πρόθυμος να συναντηθούμε όσες φορές χρειασθεί. Πάντως σημειώνω κι εγώ, ότι "μου χρωστάς" να μου αναφέρεις τις δικές σας προϋποθέσεις για την αληθινή θρησκεία, γιατί είμαι περίεργος, τι διαφορετικό θα μπορούσες να βρεις από τις δικές μας προϋποθέσεις.

4. Είχε ο Θεός πάντοτε μια οργάνωση;

Ορθόδοξος: Ωραία! Λοιπόν; "Γιατί πιστεύεις ότι ΠΡΕΠΕΙ να υπάρχει σήμερα μία αληθινή θρησκεία, μεταξύ τών χιλιάδων θρησκειών που υπάρχουν;"

Μάρτυρας τού Ιεχωβά: Επειδή ο αληθινός Θεός ο Ιεχωβά, είναι Θεός τάξεως και Θεός αληθείας. Και θα ήταν αντίθετο από την προσωπικότητά του, να μην έχει μια ξεκάθαρη και συνεπή προς την αλήθεια αληθινή θρησκεία. Θα ήταν αντίθετο με Αυτόν, να αφήνει τον λαό Του μπερδεμένο, να βολοδέρνει ανάμεσα σε χιλιάδες διαφορετικές θρησκείες, χωρίς να δίνει τα ντοκουμέντα εκείνα που θα υπεδείκνυαν το ποια απ' όλες αυτές είναι η αληθινή θρησκεία, δια της οποίας μπορεί ο άνθρωπος να σωθεί. Γι' αυτό ο Θεός σε όλη την ιστορία, είχε πάντοτε μια οργάνωση. Κάποτε ήταν ο Αδάμ και η Εύα στον Παράδεισο, μετά ήταν ο Νώε και η οικογένειά του, μετά ο Αβραάμ και οι ομόπιστοί του, και αργότερα ο λαός Ισραήλ με τον Μωσαϊκό Νόμο. Και από την εποχή τού Χριστού, είναι η Χριστιανική Εκκλησία, που σήμερα εκφράζεται από τους Μάρτυρες τού Ιεχωβά.

Ορθόδοξος: Θα ήθελα να ξεκινήσω τις ενστάσεις μου, από το τέλος αυτών που ανέφερες. Είπες: "ο Θεός σε όλη την ιστορία, είχε πάντοτε μια οργάνωση", και ανέφερες και παραδείγματα. Όμως δεν νομίζω ότι αυτό που είπες ισχύει. Και σου εξηγώ:

Εξαιρώντας τον Αδάμ και την Εύα, που ήταν μόνοι τους στον παράδεισο, εξαιρώντας και τον Νώε, που επίσης επιβίωσε ως οικογένεια, (και που θα μπορούσες να πεις ότι ως οικογένειες ήταν οργανωμένοι), γνωρίζεις πόσα χρόνια απέχει ο Νώε από τον Αδάμ;

Μάρτυρας τού Ιεχωβά: Χμμ! Ναι, νομίζω περίπου 1000 χρόνια!

Ορθόδοξος: 1000 περίπου κατά το Μασοριτικό Εβραϊκό κείμενο που χρησιμοποιείτε εσείς, και 1500 και πλέον χρόνια κατά το κείμενο τών Εβδομήκοντα που χρησιμοποιούμε εμείς. Αλλά δεν έχει σημασία. Ας πάρουμε το δικό σας κείμενο με τα 1000 χρόνια διαφορά. Τι έχουμε λοιπόν σε διάστημα 1000 ετών; Ποια ήταν τότε η οργάνωση τού Θεού, σύμφωνα με τα λεγόμενά σου, από την πτώση τών πρωτοπλάστων ως τον Νώε;

Μάρτυρας τού Ιεχωβά: Ναι, είναι μεγάλο διάστημα, αλλά σου διαφεύγει ότι ο Αδάμ έζησε σχεδόν μία χιλιετία!

Ορθόδοξος: Νομίζω ότι μάλλον εσένα σου διαφεύγει, ότι με βάση την πίστη τής δικής σου οργάνωσης, "ο Αδάμ μετά την αμαρτία του, επειδή ήταν τέλειος άνθρωπος, δεν θα έχει ούτε καν ανάσταση". Άρα μιλάμε για έναν άνθρωπο απωλεσμένο από την αληθινή πίστη, που δεν θα μπορούσε να μετέχει στην αληθινή "οργάνωση" τού Θεού, αν θα μπορούσαμε να αποκαλέσουμε έτσι την πρώτη ανθρώπινη οικογένεια.

Μάρτυρας τού Ιεχωβά: Ναι, πράγματι έτσι είναι, έχεις δίκιο, (βλέπω ότι γνωρίζεις τι πιστεύουμε), αλλά επίσης σου διαφεύγει το γεγονός ότι εκτός από τον Αδάμ, υπήρχαν οι απόγονοί του, οι οποίοι συνέχισαν αυτή την οργάνωση τών αληθινών λάτρεων, σε όλο αυτό το διάστημα ως τον Νώε.

Ορθόδοξος: Δεν μου διαφεύγει, ούτε το αμφισβητώ, ότι υπήρχαν σε όλο αυτό το διάστημα αληθινοί λάτρεις τού Θεού. Αλλά δεν είναι αυτό το οποίο συζητάμε. Αυτό που συζητάμε, είναι το κατά πόσον υπήρχε μία ΟΡΓΑΝΩΣΗ πιστών λάτρεων. Κατά πόσον αυτοί ήταν ΟΡΓΑΝΩΜΕΝΟΙ, με επίγεια θεοκρατική ηγεσία, ώστε να ονομασθούν "οργάνωση" τού Θεού. Μπορείς να μου υποδείξεις, ποια ήταν, πώς λεγόταν, και πού έδρευε μια τέτοια οργάνωση, στα χίλια χρόνια από Αδάμ ως Νώε;

Μάρτυρας τού Ιεχωβά: Όχι, εφ' όσον δεν υπάρχουν ιστορικά στοιχεία από τότε, αλλά θα μπορούσε να υπάρχει! Δεν θα μπορούσε;

Ορθόδοξος: Υπάρχει μεγάλη διαφορά από το: "υπήρχε", μέχρι το: "θα μπορούσε να υπάρχει". Υποτίθεται ότι στη συζήτηση που κάνουμε μιλάμε με ντοκουμέντα και όχι με υποθέσεις. Υποτίθεται ότι η αληθινή Εκκλησία, έχει τα ΤΕΚΜΗΡΙΑ τής αληθινότητάς της, και όχι απλές υποθέσεις. Μπορείς λοιπόν να μου τεκμηριώσεις, ότι από τον Νώε ως τον Αδάμ, υπήρχε μία αληθινή θρησκεία, οργανωμένη;

Μάρτυρας τού Ιεχωβά: Όχι, δεν μπορώ. Αλλά σίγουρα υπήρχαν πολλές οικογένειες πιστών ανθρώπων στον αληθινό Θεό.

Ορθόδοξος: Ωραία! Συμφωνούμε λοιπόν, ότι από τον Αδάμ ως τον Νώε, σε διάστημα 1000 ετών κατ' εσάς, (1500 ετών κατ' εμάς), δεν έχουμε τεκμήρια μιας οργανωμένης θρησκευτικής ομάδας, που να αποτελεί "οργάνωση τού Θεού".

Μάρτυρας τού Ιεχωβά: Εντάξει.

Ορθόδοξος: Προχωράμε παρά κάτω λοιπόν. Από τον Νώε ως τον Αβραάμ, έχουμε κατ' εμάς 1700 περίπου χρόνια, κατ' εσάς άλλα 1000 χρόνια περίπου.

Μάρτυρας τού Ιεχωβά: Τόση διαφορά έχουν τα δύο κείμενα;

Ορθόδοξος: Ναι, αλλά δεν μας απασχολεί στην παρούσα συζήτηση. Ας συζητήσουμε με βάση το δικό σας κείμενο. Μπορείς λοιπόν, να μου υποδείξεις ποια ακριβώς ήταν η οργάνωση τού Θεού στη δεύτερη αυτή χιλιετία τής ιστορίας τού λαού τού Θεού;

Μάρτυρας τού Ιεχωβά: Όχι. Πάλι όμως είχαμε προφανώς οικογένειες πιστές.

Ορθόδοξος: Που όμως, δεν φαίνεται να είχαν καμία οργανωμένη θρησκεία, ως "οργάνωση τού Θεού. Εδώ φαντάζομαι ότι τα στοιχεία που έχουμε στην Αγία Γραφή, είναι αρκετά, για να παραδεχθείς ότι ΣΙΓΟΥΡΑ δεν υπήρχε μια τέτοια οργανωμένη θρησκεία, μια και γνωρίζεις φαντάζομαι, ότι είναι η "Πατριαρχική εποχή", όπου κάθε οικογένεια διοικείτο από τον δικό της Πατριάρχη.

Μάρτυρας τού Ιεχωβά: Ναι, πράγματι. Συμφωνώ.

Ορθόδοξος: Επίσης φαντάζομαι ότι θα συμφωνείς, ότι από τον Αβραάμ, ως τον Μωυσή, που οργάνωσε το έθνος Ισραήλ υπό τον Μωσαϊκό Νόμο, δηλαδή στο διάστημα άλλων 500 (ας πούμε) ετών, πάλι δεν είχαμε "οργάνωση τού Θεού". Δηλαδή, από την εποχή τού Αδάμ, και για ένα διάστημα 2.500 ετών (πάντα κατά τις χρονολογήσεις τού Μασοριτικού κειμένου), δεν έχεις να μου υποδείξεις καμία επίγεια οργάνωση τού Θεού, εκτός από σποραδικές οικογένειες, που λάτρευαν τον αληθινό Θεό.

Μάρτυρας τού Ιεχωβά: Ναι, όμως πρόσεξε τι γίνεται στη συνέχεια! Έχουμε πλέον μια ορατή οργάνωση τού Θεού, τον λαό Ισραήλ! Από τότε, ο Θεός έχει πάντοτε μία οργάνωση ως σήμερα!

Ορθόδοξος: Μία; Είσαι σίγουρος ότι μιλάμε για "μία" οργάνωση; Για θυμήσου λίγο την ιστορία τού Ισραήλ!

Μόλις ζήτησαν βασιλιά, δηλαδή στον καιρό τού Σαούλ και τού Δαβίδ, ο τέταρτος κιόλας βασιλιάς, ο γιος τού Σολομώντα, δεν λέει η ιστορία τής Παλαιάς Διαθήκης, ότι έγινε αιτία να διασπασθεί ο λαός Ισραήλ σε δύο βασίλεια, το Δεκάφυλο τού Ισραήλ και το Δίφυλο τού Ιούδα; Και δεν λέει ότι αυτά είχαν πλέον διαφορετική κυβέρνηση, ακόμα και πολέμους μεταξύ τους; Και ότι πότε το ένα, και πότε το άλλο βασίλειο, λάτρευαν είδωλα και άλλους θεούς;

Μάρτυρας τού Ιεχωβά: Ναι, έτσι είναι.

Ορθόδοξος: Άρα, από την εποχή τού Σολομώντα, περί το 1000 π.Χ., ως την εποχή τής καταστροφής τού 10φυλου Βασιλείου τού Ισραήλ, περί τα μέσα τής 1ης χιλιετίας π.Χ., έχουμε όχι μία, αλλά δύο διαφορετικές "οργανώσεις" τού Θεού! Που βάδιζαν πλάι - πλάι ως την καταστροφή τους!

Μάρτυρας τού Ιεχωβά: Όντως!

Ορθόδοξος: Και έτσι καταλήγουμε στο συμπέρασμα, ότι στα πρώτα 4000 χρόνια τής ιστορίας τού λαού τού Θεού, (σύμφωνα με τη δική σας μέτρηση, ενώ κατά τη δική μας 5.500 χρόνια), μόνο σε ένα διάστημα συνολικά 1000 ετών, βλέπουμε να υπάρχει οργανωμένος λαός του Θεού! Δηλαδή, ούτε καν το 1/4 τής ιστορίας τής Παλαιάς Διαθήκης δεν έχουμε "μία οργάνωση τού Θεού", όπως ισχυρίσθηκες στην αρχή, ότι είχε πάντοτε ο Θεός! Αντιθέτως, μόνο κατ' εξαίρεσιν έχουμε μια τέτοια οργάνωση σε όλη την προ Χριστού εποχή.

Μάρτυρας τού Ιεχωβά: Ακόμα κι έτσι όμως, έχουμε από την εποχή τού Χριστού, μια συγκροτημένη οργάνωση, την Εκκλησία, με πρεσβυτέρους, διακόνους, αποστόλους...

Ορθόδοξος: Εγώ θα το έλεγα "οργανισμό", και όχι οργάνωση. Γιατί μια οργάνωση, έχει πυραμιδοειδή μορφή, με ηγεσία ανθρώπινη, από την οποία λαμβάνουν τα μέλη της εντολές. Στην Εκκλησία όμως, είμαστε όλοι "μέλη αλλήλων", και κάθε μέλος τού Σώματος τού Χριστού, έχει ΑΜΕΣΗ επαφή με τον Κύριο Ιησού Χριστό, όπως κάθε μέλος τού σώματός μας με το κεφάλι. Αλλά ας μη σταθούμε σε αυτό. Ας δεχθώ χάριν τής συζήτησης τον αδόκιμο όρο: "οργάνωση", για την πρώτη Χριστιανική Εκκλησία. Και ας δεχθώ, ότι μπορούμε να την αποκαλέσουμε έτσι, μια και είχε μια οργανωμένη δομή, όπως βλέπουμε στην Αγία Γραφή, κατά τον Πρώτο Αιώνα. Μήπως μπορείς να μου υποδείξεις, ποια ήταν αυτή η οργάνωση, στον 2ο, στον 3ο, στον 5ο, στον 8ο, στον 10ο, ή στον 15ο αιώνα, μέχρι και το τέλος τού 19ου αιώνα που εμφανίσθηκε ο ιδρυτής τής θρησκείας σας ο Ρώσσελ;

Μάρτυρας τού Ιεχωβά: Κοίτα, όταν πέθαναν οι απόστολοι, η Εκκλησία αποστάτησε, ήδη από τον 2ο αιώνα. Όπως είχαν προφητεύσει οι απόστολοι. Και ως τον 20ό αιώνα, δεν έχουμε κάτι συγκεκριμένο όπου η Εκκλησία να εμφανίζεται ως μια ενιαία οργάνωση.

Ορθόδοξος: Εγώ βεβαίως και πάλι θα διαφωνήσω σε αυτό, γιατί από την πλευρά μου, έχω να σου υποδείξω ποια είναι αυτή η σαφώς συγκεκριμένη Χριστιανική ομάδα που ξεκίνησε από τους αποστόλους και υπάρχει ως σήμερα, (και να σε διαβεβαιώσω ότι είναι η Ορθόδοξη Εκκλησία), αλλά για να μην ξεφύγουμε από το θέμα μας, ας αφήσουμε αυτή την υπόδειξη για μια μελλοντική στιγμή, όταν θα έρθει η στιγμή να σου αναλύσω τις δικές μου προϋποθέσεις για την αληθινή Εκκλησία τού Χριστού.

Όμως χάριν τής συζήτησης, ας υποθέσω για λίγο, ότι τα πράγματα είναι όπως μου τα λες. Δηλαδή ότι δήθεν η Εκκλησία τού Κυρίου αποστάτησε, και ότι από τον 2ο αιώνα ως τον 19ο, έχουμε τους Χριστιανούς να μην ανήκουν σε αυτή την οργανωμένη οντότητα που υπάρχει από την εποχή τών Αποστόλων.

Με αυτό όμως που είπες, δεν καταλαβαίνεις, ότι ακυρώνεις μόνος σου το επιχείρημά σου, ότι δήθεν "πάντοτε ο Θεός είχε μια οργάνωση"; Γιατί αν στα 2000 χρόνια Χριστιανικής ιστορίας, έχουμε "οργάνωση τού Θεού" μόνο στον 1ο και μόνο στον 20ό αιώνα, τότε έχουμε μόνο 200 χρόνια οργάνωσης, στα 2000 χρόνια Χριστιανικής ιστορίας! Αυτό σημαίνει με τη σειρά του, ότι και πάλι, και στη Χριστιανική εποχή, ο Θεός είχε μια οργάνωση, ΜΟΝΟ ΚΑΤ' ΕΞΑΙΡΕΣΙΝ, όπως συνέβαινε και στην Προ Χριστού εποχή, και ακόμα χειρότερα! Γιατί εκεί είχαμε μόνο στο 25% τού χρονικού διαστήματος τής Παλαιάς Διαθήκης "μία οργάνωση" τού Θεού, ενώ στη Χριστιανική εποχή, έχουμε ακόμα λιγότερο, μόνο 10% τού χρονικού αυτού διαστήματος!

Μάρτυρας τού Ιεχωβά: Πρέπει να καταλάβεις, ότι όταν μιλούσα για "οργάνωση", δεν εννοούσα κάτι οργανωμένο, κάτω από "πυραμιδοειδή ηγεσία", όπως είπες πριν, αλλά κάτω από την καθοδήγηση τού Ιεχωβά Θεού. Με αυτή την έννοια, εφ' όσον είχαμε πιστούς ανθρώπους και στην προ Χριστού εποχή, αλλά και στην μετά Χριστόν Εποχή, σε κάθε αιώνα, αυτοί ανήκαν στην οργάνωση τού Θεού, και τους γνώριζε ο Ίδιος ο Θεός σαν δούλους του και μέλη αυτής του της Οργάνωσης.

5. Η υποτιθέμενη "αλλαγή" τού 1914

Ορθόδοξος: Χαίρομαι που καταλήγεις σε αυτό το συμπέρασμα. Αυτό προσπαθούσα να σου εξηγήσω τόση ώρα: Το ότι, σε όλη την ιστορία, ο Θεός δεν είχε κατ' ανάγκην κάτι οργανωμένο, με την έννοια που το κατανοείτε εσείς οι Μάρτυρες τού Ιεχωβά, ως μια "ενωμένη υπό μία ορατή ηγεσία οργάνωση", αλλά αυτή η οργάνωση, (εγώ προτιμώ την έννοια "οργανισμός", γιατί η λέξη οργάνωση, όπως σου εξήγησα παραπέμπει σε κάτι διαφορετικό, με ορατή κοινά αποδεκτή ηγεσία), αλλά αυτός ο οργανισμός, θα μπορούσε να είναι σκόρπιος, χωρίς μια κοινή ηγεσία. Συμφωνείς σε αυτό;

Μάρτυρας τού Ιεχωβά: Δεν μπορώ να μη συμφωνήσω, εφ' όσον η ιστορία δείχνει ότι αυτό συνέβαινε.

Ορθόδοξος: Αυτό λοιπόν, κατ' ανάγκην σημαίνει και κάτι άλλο: Ότι αν ο Θεός στους 18 από τους 20 αιώνες τής Χριστιανικής εποχής, είχε τους αληθινούς Χριστιανούς ΣΚΟΡΠΙΟΥΣ, σε ένα αόρατο σώμα, που μόνο Εκείνος τους γνώριζε ποιοι είναι, σε όλο αυτό το διάστημα, δεν υπήρχε καμία οργανωμένη "αληθινή θρησκεία", αλλά και ότι οι άνθρωποι αυτοί, μπορούσαν να σωθούν εκεί που βρίσκονταν, έστω και αν δεν ανήκαν σε μία "οργανωμένη εκκλησία, υπό κοινή ορατή ηγεσία". Έτσι δεν είναι;

Μάρτυρας τού Ιεχωβά: Ναι, έτσι είναι.

Ορθόδοξος: Άρα, δεν νομίζεις ότι είναι λάθος και αυτό που μου είπες πριν; Δηλαδή ότι: "ο αληθινός Θεός ο Ιεχωβά, είναι Θεός τάξεως και Θεός αληθείας. Και θα ήταν αντίθετο από την προσωπικότητά του, να μην έχει μια ξεκάθαρη και συνεπή προς την αλήθεια αληθινή θρησκεία. Θα ήταν αντίθετο με Αυτόν, να αφήνει τον λαό Του μπερδεμένο, να βολοδέρνει ανάμεσα σε χιλιάδες διαφορετικές θρησκείες, χωρίς να δίνει τα ντοκουμέντα εκείνα που θα υπεδείκνυαν το ποια απ' όλες αυτές είναι η αληθινή θρησκεία, δια της οποίας μπορεί ο άνθρωπος να σωθεί. Γι' αυτό ο Θεός σε όλη την ιστορία, είχε πάντοτε μια οργάνωση"; Γιατί αν αυτό που μου είπες είναι αλήθεια, σημαίνει ότι ο Θεός δεν είναι Θεός τάξεως, με βάση τη δική σου δήλωση.

Μάρτυρας τού Ιεχωβά: Πράγματι, μάλλον ήταν ατυχές το επιχείρημά μου.

Ορθόδοξος: Συνεπώς, επανερχόμαστε και πάλι στο βασικό μου ερώτημα, που είναι πλέον πιο συμπληρωμένο, ως εξής:

"Γιατί πιστεύεις ότι ΠΡΕΠΕΙ να υπάρχει σήμερα μία αληθινή θρησκεία, μεταξύ τών χιλιάδων Χριστεπώνυμων θρησκειών, εάν στα 2000 χρόνια τής Χριστιανικής Εκκλησίας, ο Θεός μόνο κατ' εξαίρεσιν είχε μία οργανωμένη Εκκλησία, υπό ξεκάθαρη ορατή ηγεσία;"

Μάρτυρας τού Ιεχωβά: Μάλλον φαίνεται ότι το ερώτημά σου είναι δυσκολότερο απ' ό,τι φαινόταν στην αρχή. Φαντάζομαι γι' αυτό δεν σε ικανοποίησαν οι άλλοι Μάρτυρες τού Ιεχωβά που ρώτησες. Ελπίζω όμως ότι εγώ θα σε ικανοποιήσω στο τέλος, με τη βοήθεια τού Θεού.

Η διαφορά είναι, ότι στη σημερινή εποχή συνέβη κάτι διαφορετικό, που δεν συνέβη κατά τους περασμένους 19 αιώνες. Στην πρώτη Χριστιανική Εκκλησία, υπήρχε οργανωμένη Εκκλησία, επειδή ο Χριστός είχε εμφανισθεί τότε στην 1η Παρουσία Του, και τους είχε αναθέσει αυτή την ηγεσία. Μετά όμως αυτή η ορατή ηγεσία αποστάτησε, όταν οι απόστολοι πέθαναν, και έμεινε έτσι για 18 αιώνες. Αλλά κατά τον 20ό αιώνα, συνέβη κάτι πολύ σημαντικό. Το 1914 ο Ιησούς Χριστός επέστρεψε στη 2η Παρουσία Του αόρατα, και έτσι έγινε μια αλλαγή. Όπως έκανε στην 1η Του παρουσία, έτσι και τώρα, διόρισε μια επίγεια ηγεσία, έτσι ώστε τώρα στον καιρό τού τέλους, να υπάρχει ένα οργανωμένο έργο κηρύγματος, ώστε να μπορούν οι άνθρωποι να βρουν πού να στραφούν για αλήθεια και σωτηρία, λίγο πριν από το τέλος.

Ορθόδοξος: Θέλεις να πεις, ότι επειδή πλέον ο Χριστός έχει επιστρέψει στη 2η Παρουσία Του, πρέπει να γίνει ένα παγκόσμιο κήρυγμα, και ότι για να σωθεί κάποιος, πρέπει να ανήκει σε αυτή τη συγκεκριμένη οργάνωση, αφού έχει πιστέψει στο κήρυγμά της;

Μάρτυρας τού Ιεχωβά: Ναι, ακριβώς.

Ορθόδοξος: Παρ' όλα αυτά, δέχεσαι ότι στους περασμένους αιώνες, μπορούσε κάποιος να σωθεί και χωρίς να ανήκει σε μια συγκεκριμένη οργάνωση, απλώς πιστεύοντας στον Ιησού Χριστό και αγωνιζόμενος να ζει σύμφωνα με Αυτόν, σε όποια Χριστεπώνυμη θρησκεία και αν ανήκε, επειδή δεν είχε επιστρέψει ακόμα ο Χριστός στη 2η Παρουσία Του.

Μάρτυρας τού Ιεχωβά: Όχι σε όποια και αν ανήκε. Υπάρχουν κάποια όρια, στο τι θα μπορούσε να πιστεύει. Αλλά σε γενικές γραμμές, ναι.

Ορθόδοξος: Ωραία. Στο σημείο αυτό, συμφωνείτε με την πίστη πάρα πολλών Προτεσταντικών θρησκειών σε μια "αόρατη Εκκλησία" που τη γνωρίζει μόνο ο Κύριος, οι οποίοι δέχονται ότι με κάποια όρια, μπορεί κάποιος να σωθεί ανήκοντας σε διάφορες ορατές Χριστιανικές θρησκείες. Απλώς εσείς διαφοροποιείστε στο ότι πιστεύετε πως υπάρχει μια αλλαγή το 1914, με βάση την οποία, πλέον ο Κύριος έχει προσδιορίσει μια συγκεκριμένη θρησκεία, μια συγκεκριμένη ορατή οργάνωση, στην οποία οφείλουν να ενταχθούν όλοι οι αληθινοί Χριστιανοί για να σωθούν. Έτσι;

Μάρτυρας τού Ιεχωβά: Ναι, έτσι ακριβώς.

6. Το κεντρικό δόγμα τού 1914 που στηρίζει την πίστη στην Οργάνωση

Ορθόδοξος: Αυτό δηλαδή σημαίνει, ότι αν ο Χριστός δεν είχε έρθει το 1914 στη 2η Παρουσία Του, θα ίσχυε ακόμα εκείνο το καθεστώς, σύμφωνα με το οποίο θα μπορούσε κάποιος να σωθεί, ακόμα και αν δεν ανήκε σε μια συγκεκριμένη οργάνωση, αλλά και μέσα σε άλλες.

Μάρτυρας τού Ιεχωβά: Ναι. Συγκεκριμένα, λίγα χρόνια μετά την επιστροφή τού Κυρίου αόρατα, με βασιλική εξουσία στον ουρανό, το 1919, ο Ιησούς Χριστός έλεγξε τις διάφορες θρησκείες, και όρισε μία απ' αυτές τις ορατές οργανώσεις, "επί τών υπαρχόντων Του", ως "Πιστό και Φρόνιμο Δούλο" Του, όπως αναφέρεται στην παραβολή τού Πιστού και Φρονίμου Δούλου που είπε ο Κύριος στην Αγία Γραφή. Η οργάνωση αυτή, ήταν οι Μάρτυρες τού Ιεχωβά, που τότε ήταν γνωστοί ως "Σπουδαστές τής Γραφής".

Ορθόδοξος: Και αυτό επίσης σημαίνει, ότι όλος ο ισχυρισμός σας αυτός, περί "μίας και μοναδικής ορατής οργάνωσης τού Χριστού σήμερα στη γη", ουσιαστικά στηρίζεται πάνω στο συγκεκριμένο δόγμα, ότι ο Ιησούς Χριστός, επέστρεψε αόρατα ως Βασιλιάς το 1914. Και ότι αν κάποιος σου αποδείκνυε ότι αυτό το δόγμα είναι λάθος, θα δεχόσουν ότι οι Μάρτυρες τού Ιεχωβά, ΔΕΝ είναι η αληθινή θρησκεία σήμερα.

Μάρτυρας τού Ιεχωβά: Εμμ! Όχι ακριβώς. Γιατί προηγουμένως σου ανέφερα 7 λόγους για τους οποίους οι Μάρτυρες τού Ιεχωβά είναι η αληθινή θρησκεία. Και αυτοί οι λόγοι ισχύουν ούτως ή άλλως. Έστω και αν δεν υπήρχε η πίστη μας στην 2α Παρουσία τού Χριστού το 1914, πάλι μόνο οι Μάρτυρες τού Ιεχωβά θα είχαν τα ανωτέρω χαρακτηριστικά σήμερα.

Ορθόδοξος: Έχω την εντύπωση ότι εδώ υπάρχει ένα λογικό άλμα στη σκέψη σου. Γιατί σύμφωνα με τα όσα έχουμε ήδη πει, αν ο Χριστός δεν επανήλθε στη 2η Παρουσία Του, τότε ΔΕΝ έγινε έλεγχος μεταξύ τών θρησκειών, ΔΕΝ κατέστησε έναν "Πιστό και Φρόνιμο Δούλο", (κάτι που θα γινόταν μόνο μετά τον ερχομό Του), και ΔΕΝ θα ίσχυε το κήρυγμα περί εγκαθιδρυμένης αόρατης βασιλείας τού Χριστού, ως κήρυγμα αναγκαίο, με την αποδοχή τού οποίου σώζεται κάποιος. Θα ίσχυε το προηγούμενο "καθεστώς", τής "αόρατης εκκλησίας", σκόρπιας μεταξύ τών διαφόρων οργανώσεων.

Ακόμα και αν ίσχυαν οι 7 θέσεις που μου ανέφερες, ως κριτήρια αληθινής θρησκείας, τότε δεν θα είχαμε ΤΗ ΜΟΝΑΔΙΚΗ οργάνωση, μέσα στην οποία μπορεί κάποιος να σωθεί, αλλά ίσως την "αληθέστερη", μεταξύ πολλών άλλων θρησκειών! Αυτό όμως είναι πολύ διαφορετικό από το: "ΜΟΝΑΔΙΚΗ" αληθινή οργάνωση!

Μάρτυρας τού Ιεχωβά: Ναι, αυτό ακριβώς είχα στο μυαλό μου, όχι ακριβώς τη "μόνη", αλλά "τη μόνη που διακρατά με ακρίβεια την αληθινή Χριστιανική πίστη". Έτσι όπως το θέτεις, πράγματι, θα μπορούσαν να σωθούν άνθρωποι καλοπροαίρετοι και από άλλες Χριστιανικές θρησκείες, (εφ' όσον ο Χριστός δεν θα είχε διορίσει ακόμα τον Πιστό και Φρόνιμο Δούλο για να κηρύξει το έργο τού τέλους), αλλά μόνο στους Μάρτυρες τού Ιεχωβά, θα μπορούσε κάποιος να βρει την αλήθεια ανόθευτη από τον αποστατημένο Χριστιανικό κόσμο.

Ορθόδοξος: Και ακόμα, ούτε η πίστη τών Μαρτύρων τού Ιεχωβά θα ήταν αληθινή και τόσο στηριγμένη στην Αγία Γραφή, όσο ισχυρίζεσαι, αν ήταν λάθος το 1914. Γιατί αυτό θα σήμαινε ότι κηρύττετε ένα "άλλο Ευαγγέλιο", από αυτό που θα έπρεπε, (με βάση το Γαλάτας 1/α: 7-9, όπου λέει ότι "όποιος κηρύξει άλλο Ευαγγέλιο, ας είναι ανάθεμα"). Επίσης, θα ήταν λάθος όλες οι εφαρμογές που κάνετε στις προφητείες τής Αγίας Γραφής! Θα ήσασταν δηλαδή κι εσείς, μία από τις υπόλοιπες πλανημένες θρησκείες, που κηρύττουν ένα εσφαλμένο ευαγγέλιο!

Μάρτυρας τού Ιεχωβά: Σύμφωνοι, αλλά αυτά που λες είναι υποθετικά. Λες "ΑΝ" ήταν λάθος το 1914, θα ήταν όλα αυτά λάθος. Όμως το 1914 δεν είναι λάθος, και υπάρχουν αποδείξεις γι' αυτό. Άρα όλα σωστά είναι, και την αλήθεια έχουμε, και η μόνη αληθινή θρησκεία είμαστε, διορισμένη από τον Βασιλιά Χριστό επί τών υπαρχόντων Του. Και μόνο εδώ μπορεί να σωθεί κάποιος.

Ορθόδοξος: Παρ' όλα αυτά, δέχεσαι ότι ΑΝ ήταν λάθος το 1914, θα ήσασταν μία από τις πολλές πλανημένες θρησκείες! Λέω: "αν".

Μάρτυρας τού Ιεχωβά: Θα ήμασταν η λιγότερο πλανημένη. Γιατί δεν υπάρχει μόνο το 1914, αλλά ένα σωρό άλλα δόγματα και χαρακτηριστικά, που μόνο εμείς έχουμε. Αλλά όπως σου είπα αυτό είναι υποθετικό και αναληθές.

Ορθόδοξος: Εάν λοιπόν, εγώ σου αποδείκνυα, ότι το 1914 είναι εσφαλμένο δόγμα, θα παραδεχόσουν ότι οι Μάρτυρες τού Ιεχωβά, δεν είναι η αληθινή θρησκεία, και ότι μπορεί κάποιος να σωθεί και σε άλλες θρησκείες υπό κάποιες προϋποθέσεις αλήθειας και διαγωγής; Γιατί θα μπορούσα να σου υποδείξω ανθρώπους από πολλές θρησκείες, που έχουν τα ανωτέρω χαρακτηριστικά που μου ανέφερες. Γνωρίζω θρησκείες που χρησιμοποιούν πάρα πολύ το όνομα τού Θεού όπως εσείς, (π.χ. "τα παιδιά τού Ιαουέ"), θρησκείες με ηθική διαγωγή, (ηθικότερη από τον μέσο Μάρτυρα, π.χ. τους Πεντηκοστιανούς τής ΕΑΕΠ), θρησκείες που δεν πολεμούν, (π.χ. τους Κουάκερους), θρησκείες που κηρύττουν από σπίτι σε σπίτι, (π.χ. τους Μορμόνους), κλπ.

Δεδομένου λοιπόν, ότι όλοι αυτοί ισχυρίζονται ότι δεν διαφωνούν σε τίποτα με την Αγία Γραφή, και πολλοί απ' αυτούς, εφαρμόζουν τις προφητείες τής Αγίας Γραφής στη δική τους ομάδα, και δεδομένου ότι αν ήταν λάθος το 1914, θα κατέπιπταν άμεσα οι 3 από τους 7 λόγους που μου ανέφερες, γιατί και το κήρυγμά σας θα ήταν λάθος, και το ότι αντιληφθήκατα μόνο εσείς την αόρατη Β Παρουσία τού Χριστού θα ήταν λάθος, και η εφαρμογή τών προφητειών σ' εσάς θα ήταν λάθος, καταλαβαίνεις ότι αν σου αποδείκνυα ότι το 1914 είναι λάθος, δεν θα διαφέρατε από τις άλλες θρησκείς.

Εάν λοιπόν εγώ σου αποδείκνυα ότι το 1914 είναι λάθος, θα παραδεχόσουν ότι οι Μάρτυρες τού Ιεχωβά, δεν είναι η αληθινή θρησκεία, και ότι μπορεί κάποιος να σωθεί και σε άλλες θρησκείες υπό κάποιες προϋποθέσεις αλήθειας και διαγωγής;

Μάρτυρας τού Ιεχωβά: ΕΑΝ μου το αποδείκνυες. Αλλά από το "εάν", ως την απόδειξη, υπάρχει μεγάλη απόσταση!

Ορθόδοξος: Εγώ λοιπόν, ΘΑ ΣΟΥ ΤΟ ΑΠΟΔΕΙΞΩ ΑΜΕΣΑ. Είσαι πρόθυμος να δεις τις αποδείξεις;

Μάρτυρας τού Ιεχωβά: Φυσικά! Αλλά δεν νομίζω ότι θα τα καταφέρεις!

Ορθόδοξος: Εάν τα καταφέρω, θα παραδεχθείς ότι οι Μάρτυρες του Ιεχωβά ΔΕΝ είναι η Οργάνωση τού Θεού, και ότι μπορεί κάποιος να σωθεί και έξω απ' αυτή την οργάνωση;

Μάρτυρας τού Ιεχωβά: Ναι, αλλά παράλληλα, θα συνεχίσω να πιστεύω ότι είναι η αληθέστερη από όλες τις άλλες Χριστιανικές θρησκείες.

Ορθόδοξος: Εκτός και αν σου αποδείκνυα πολλά ακόμα, και έβλεπες ότι υπάρχουν και αληθέστερες!

Μάρτυρας τού Ιεχωβά: "Αν" μου αποδείκνυες. Αλλά αυτά είναι υποθετικά.

Ορθόδοξος: Αφού λοιπόν δέχεσαι να δεις τις αποδείξεις, ας αρχίσουμε με το 1914. Και ελπίζω να κρατήσεις τον λόγο σου, και να μην τον αναιρέσεις, όταν δεις ότι πράγματι το 1914 είναι λάθος!

Μάρτυρας τού Ιεχωβά: Θα τον κρατήσω!

7. Αποδείξεις κατά τού κεντρικού δόγματος τής Σκοπιάς

Ορθόδοξος: Εάν έχεις Ιντερνέτ, θα σου δώσω κάποιες διευθύνσεις, για να μελετήσεις τις αποδείξεις αυτές. Εάν όχι, πες μου να σου τις τυπώσω.

Μάρτυρας τού Ιεχωβά: Έχω Ιντερνέτ. Δώσε μου τις διευθύνσεις.

Ορθόδοξος: Φαντάζομαι γνωρίζεις ότι το 1914 στηρίζεται στην παραδοχή ότι η Ιερουσαλήμ ερημώθηκε από τους Βαβυλώνιους το 607 π.Χ., απ' όπου υπολογίζονται τα έτη τής προφητείας τού Δανιήλ.

Μάρτυρας τού Ιεχωβά: Ναι, το γνωρίζω φυσικά, και μου κάνει εντύπωση που το γνωρίζεις κι εσύ.

Ορθόδοξος: Σου είπα, έχω συζητήσει με πολλούς Μάρτυρες τού Ιεχωβά. Λοιπόν, όπως θα γνωρίζεις, οι ιστορικοί διαφωνούν με αυτή την ημερομηνία, για την πτώση τής Ιερουσαλήμ, και δηλώνουν ότι η Ιερουσαλήμ καταστράφηκε το 587 π.Χ.

Μάρτυρας τού Ιεχωβά: Γνωρίζω ότι υπάρχει μια αντίρρηση στο σημείο αυτό από μερικούς ιστορικούς, αλλά αυτά τα έχει απαντήσει η οργάνωσή μας, στο βιβλίο "Ελθέτω η Βασιλεία σου", στο παρένθεμα τού βιβλίου. Και αυτό που μας ενδιαφέρει εμάς, δεν είναι τι λένε οι ιστορικοί, αλλά η Αγία Γραφή, που δείχνει το 607.

Ορθόδοξος: Για την ακρίβεια, όχι μερικοί, αλλά ΟΛΟΙ οι ιστορικοί διαφωνούν, και θα σε εκπλήξει να μάθεις ότι η ίδια η Αγία Γραφή, με δύο διαφορετικούς τρόπους συμφωνεί απόλυτα με τους Ιστορικούς, για το 587 π.Χ. Επίσης, αυτό που ίσως δεν γνωρίζεις, είναι ότι το παρένθεμα που λες, ΔΕΝ ΑΠΑΝΤΑΕΙ σε ΤΙΠΟΤΑ από όσα λένε οι ιστορικοί, αλλά σε πράγματα άσχετα με τα ντοκουμέντα τών ιστορικών.

Τα ντοκουμέντα που θα σου δείξω, είναι τριών κατηγοριών.

α. Αποδείξεις από τους Ιστορικούς, που θα τις βρεις εδώ: http://oodegr.com/paratir/meletes/xronologisi/587_mixalis_1.htm Είναι το πρώτο μέρος από 4 άρθρα - συνέχειες, με ιστορικές αποδείξεις.

β. Αποδείξεις από τα ίδια τα έντυπα τής Σκοπιάς, που θα τα βρεις εδώ: http://oodegr.com/paratir/meletes/xronologisi/587_entypa_skopias_1.htm

γ. Και το σπουδαιότερο, αποδείξεις από την ίδια την Αγία Γραφή, που θα τις βρεις εδώ: http://oodegr.com/oode/istoria/ierus1.htm

Μελέτησε αυτά, και θα σου δώσω πολύ περισσότερα αν θελήσεις, γιατί έχω ανάλυση από τουλάχιστον 19 διαφορετικές και ανεξάρτητες μεταξύ τους ιστορικές αποδείξεις, (ανάμεσα στις οποίες και η Αγία Γραφή), που πρέπει κάποιος να είναι ή αγράμματος, ή φανατικός για να μην πεισθεί για το λάθος τού 607, και κατ' επέκτασιν τού 1914. Στους δεσμούς αυτούς, θα βρεις και άλλους δεσμούς, που αναλύουν επί μέρους θέματα τού ζητήματος ακόμα περισσότερο. Οπότε έχεις πλήρεις αποδείξεις και μέσα, για να δεις ακριβώς τι συμβαίνει.

Μάρτυρας τού Ιεχωβά: Δεν πιστεύω να είναι από τίποτα αποστάτες από την οργάνωσή μας;

Ορθόδοξος: Σε περίπτωση που δεν κατάλαβες, σου εξήγησα, ότι πρόκειται για αποδείξεις ΙΣΤΟΡΙΚΩΝ, ΕΝΤΥΠΩΝ ΤΗΣ ΣΚΟΠΙΑΣ, και ΑΓΙΑΣ ΓΡΑΦΗΣ. Δεν νομίζω αυτά να τα θεωρείς "αποστατικά";

Μάρτυρας τού Ιεχωβά: Όχι βέβαια, αλλά το λέω, επειδή η Αγία Γραφή απαγορεύει να μιλάμε με αποστάτες.

Ορθόδοξος: Σε μελλοντική μας συζήτηση, θα ήθελα να μου δείξεις πού ακριβώς το λέει αυτό η Αγία Γραφή, γιατί αν και τη διαβάζω από μικρό παιδί, δεν είδα να λέει τέτοιο πράγμα. Αλλά σκέψου και κάτι άλλο: Αν τα ντοκουμέντα που σου δείχνω για το θέμα αυτό, αποδεικνύουν πράγματι ότι είναι λάθος το 1914, και θα ήταν ευπρόσδεκτοι από τον Θεό οι πιστοί Χριστιανοί και άλλων θρησκειών εκτός οργάνωσης, δεν νομίζεις ότι θα έπρεπε να αναθεωρήσεις και το ποιους θα έπρεπε να ορίζεις ως: "αποστάτες";

Μάρτυρας τού Ιεχωβά: Ναι, όντως. Αλλά ακόμα δεν είδα τις υποτιθέμενες αποδείξεις σου, και δεν θα ήθελα να προτρέξω επ' αυτού.

Ορθόδοξος: Συμφωνώ, γιατί το θέμα αυτό είναι πολύ σημαντικό, και μάλιστα έχει άμεση σχέση με τις Ορθόδοξες προϋποθέσεις για την αληθινή Εκκλησία, και το κατά πόσον η Εκκλησία κάποτε αποστάτησε! Απλώς όμως, πριν χωρίσουμε σε αυτή την πρώτη μας συζήτηση, θα ήθελα να σου δώσω κάποια αμυδρή ιδέα για το θέμα:

Εάν διαβάσεις προσεκτικά τα χωρία εκείνα που νομίζεις ότι λένε "να μη μιλάς σε αποστάτες", θα διαπιστώσεις ότι μιλάει για μία συγκεκριμένη τάξη περιοδευόντων αιρετικών ανθρώπων που ζούσαν στον 1ο αιώνα μ.Χ., τους οποίους η Καινή Διαθήκη ονομάζει: "ψευδοπροφήτες", σε αντιπαράθεση με τους Χριστιανούς "προφήτες". Ειδικά γι' αυτούς λέει ότι δεν πρέπει κάποιος να τους δέχεται στο σπίτι του και να τους χαιρετάει, όταν τον επισκέπτονται, και μάλιστα λέει και το χαρακτηριστικό γνώρισμά τους, ότι δηλαδή δεν δέχονταν "Ιησούν Χριστόν ερχόμενον εν σαρκί".

Σου λέω δε, ότι σε αντίθεση με αυτούς, οι αληθινοί προφήτες, ήταν μια ειδική ηγετική τάξη τής Εκκλησίας, που είχαν λάβει εξουσία από τους Αποστόλους, ως περιοδεύοντες επίσκοποι τής Εκκλησίας, και είναι αυτοί, πάνω στους οποίους θεμελιώνεται η συνέχεια τής Εκκλησίας στους αιώνες. Αλλά περισσότερα επ' αυτού, θα πούμε όταν τελειώσουμε με το θέμα τού 1914.

Μάρτυρας τού Ιεχωβά: Παράξενα και ενδιαφέροντα αυτά που μου λες, και θα ήθελα να μάθω πώς τα ερμηνεύετε εσείς.

Ορθόδοξος: Επίσης, θα ήθελα να σκεφθείς και το εξής: Εάν ο Κύριος δεν ήρθε το 1914, και δεν διόρισε κανέναν "Πιστό και Φρόνιμο Δούλο", και καμία "Μοναδική Οργάνωση" στη γη, δεν νομίζεις ότι θα αποτελούσε βαρύτατο παράπτωμα, για τους ανθρώπους εκείνους τους οποίος ο Κύριος ΔΕΝ διόρισε, να παριστάνουν τους μοναδικούς εκπροσώπους Του εδώ στη γη;

Μάρτυρας τού Ιεχωβά: Μάλλον, θα ήταν χοντρό τόλμημα κάτι τέτοιο.

Ορθόδοξος: Σκέψου επίσης, ότι δεν θα είχαν το δικαίωμα να απαιτούν απόλυτη υπακοή στις δικές τους ερμηνείες τής Αγίας Γραφής, ή στις αλλαγές δογμάτων που κάνουν κάθε τόσο, ούτε στο να διώχνουν από την οργάνωση όσους δεν δέχονταν αυτά που αυτοί ερμηνεύουν. Ούτε φυσικά θα είχαν το δικαίωμα να δηλώσουν ότι αυτοί που έφυγαν απ' αυτούς, είναι αιώνια καταδικασμένοι από τον Θεό. Κάτι τέτοιο μάλιστα, θα ήταν και μεγάλο ατόπημα, γιατί έτσι θα έμπαιναν αυθαίρετα στη θέση τού Κριτή, τού Κυρίου Ιησού Χριστού!

Μάρτυρας τού Ιεχωβά: Ναι, κατανοητά όλα αυτά, αλλά ας μελετήσω πρώτα τα στοιχεία που μου έδωσες, και τα ξαναλέμε, γιατί τώρα όλα αυτά, χωρίς αποδείξεις, είναι υποθετικά και αερολογίες.

Ορθόδοξος: Εύχομαι να σε ξαναδώ, γιατί αυτά τα στοιχεία τα έχω δώσει σε πολλούς Μάρτυρες τού Ιεχωβά, αλλά όπως σου είπα από την αρχή, ουδέποτε έλαβα απάντηση, μάλιστα κάποιοι απ' αυτούς εξαφανίσθηκαν και δεν τους ξαναείδα, ούτε καν για να μου πουν τις αντιρρήσεις τους.

Μάρτυρας τού Ιεχωβά: Εγώ είμαι ερευνητής. Θα με ξαναδείς, και τότε σου φέρω απαντήσεις που δεν σου έφεραν οι άλλοι. Γιατί αυτό που με ενδιαφέρει πρώτα απ' όλα, είναι η αλήθεια.

Ν. Μ.

Ευελπιστώ αν θέλει ο Θεός, να συνεχίσω κάποια στιγμή το θέμα με ένα δεύτερο μέρος, όπου σκοπεύω να παρουσιάσω επί μέρους συνέπειες τής απόρριψης τού 1914, στην πίστη τής Σκοπιάς.


http://www.oodegr.com/paratir/erwt/erwtiseis_organwsi_1.htm


0 comments:

Post a Comment

Αναζητώντας την αλήθεια

Αναζητώντας την αλήθεια
κλικ εδω!

Total Pageviews

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Συνέντευξη ποταμός του Χ. Βακίπουλου, πρώην Μάρτυρα του Ιεχωβά! (1994)

Καθένας μπορεί να εκφράζει και να διαδίδει προφορικά, γραπτά και δια του τύπου τους στοχασμούς του, τηρώντας τους νόμους του Κράτους.

Σύνταγμα της Ελλάδος, Άρθρο 14

Raymond V. Franz

EIΣ ΜΝΗΜΗΝ Ρέϋμοντ Β. Φρανς

  © Blogger template The Professional Template II by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP